„Туризмът в България ни се предлага като дълг, без нищо в замяна“
„Когато се насърчава някой да помага или да купи някакъв продукт, той трябва да получи позитивни знаци, сигнали, отстъпки, за да се почувства добре и да избере това. Човек не може да избере нещо, което му се предлага насилствено, едва ли не като дълг, но нищо не му се дава в замяна“.
Това коментира в интервю за БНР експертът по комуникации Любомир Аламанов във връзка със стратегиите за спасяване на българския туризъм във времето на епидемията от коронавирус.
Според него бизнесът в други държави е променил стратегическите си цели и сега вече бере плодовете от тази промяна. Аламанов даде пример с туристическия бранш в Гърция, където семейният бизнес се реализира и като грижа за клиентите.
Експертът коментира, че ако хотелите и туристическите компании не променят бизнеса си в условията на епидемията, биха могли да фалират, но ако променят условията и параметрите в дейността си, биха намерили вариант да оцелеят на пазара:
„Да видят, че не всичко е големи туроператори, а да се обърнат към българите и да попитат какво искат и как да го направят, как да са по-любезни и да привлекат хората към Черноморието“.
Любомир Аламанов обобщи, че посланието на българските туристически фирми би трябвало да е: „Искаме да се променим, кажете ни как“.