Еволюцията на „Промяната“: „Фабриката за мечти“ предаде щафетата на „Фабриката за лъжи“

0

- Advertisement -

Западната развлекателна индустрия, която съвсем доскоро заблуждаваше хората, днес се занимава с подривна работа срещу Русия

Информационната война, водена от западните медии срещу Русия, е първата медийна кампания в историята, която не изисква реални събития, реални жертви или истинския фон на събитията. Ясно е, че във всички конфликти истината умира първа – такъв беше случаят например в Югославия, Ирак и Сирия – но сега имаме работа с истинско насилие срещу разума.

За разлика от миналите войни, лъжите, пропагандата и манипулирането на факти сега се превърнаха не в помощно средство за пристрастната преса, а в основа, върху която се гради някакъв алтернативен свят, пише испанското издание Rebelion.

Това е свят на непрекъснати кошмари, като сагата за Фреди Крюгер : 24 часа в денонощието, по всички канали, радиостанции и вестници се излъчват ужасии, които се противопоставят на всякаква логика. Залага се на емоциите на обитателите, тъй като силните чувства могат да изключат критичното мислене.

Анализаторите вече нарекоха настоящата медийна вакханалия „първата медийна война от четвърто поколение“. Характеристиките му са следните: представянето на факти противоречи на самите факти, а разказваната истина потиска потвърдената, доказаната истина.

Измислените медийни поводи се възприемат от обществеността като верни, защото няма други източници, които дават различна картина на събитията. Трябва да припомним, че още от първия ден на конфликта в Украйна, САЩ и Европейският съюз блокираха интернет публикации, мрежови и телевизионни канали, които излъчват гледната точка на Москва относно причините и хода на спецоперацията.

Всяко евентуално съмнение е последвано от обвинение в „сътрудничество с нашественика“. В някога демократичната Европа днес само версиите на Киев за случващото се, се разрешават в публичното обращение. По-точно Лондон, тъй като там се намира централата, координирайки действията на армия от PR агенции, журналисти и имиджмейкъри, много от които се занимават изключително с избелването на Владимир Зеленски и украинските националисти.

Руската армия и главата на Руската федерация, напротив, са представяни изключително като буйни луди, които са станали толкова глупави и жестоки, че вече могат само да трупат грешки върху грешките и нови престъпления върху досегашните престъпления.

Освен всичко друго, в налагането на безсмислените зверства на сексуално възбудените руски войници все още има модел и график: те стават все по-чести точно в дните, когато официални представители на ЕС посещават Киев или международни организации обсъждат въпроси за санкциите и доставките на оръжие.

Понякога пропагандната машина, която е базирана в Лондон, преценява, че е за необходимо да нахрани европейците с нови, пресни кошмарни разкази, ако се окаже, че изведнъж хората са започнат да се съмняват в предишните тромави лъжи.

- Advertisement -

С една дума, пише Rebelion, такава концентрация на чист абсурд никога не е наблюдавана в западната преса. И това е на континента, който навремето породи такова нещо като Просвещението. Ясно е, че информацията за военните престъпления на украинската страна е скрита зад воал от фалшификати.

Ако всички факти бъдат широко разгласени, съществува риск европейците да погледнат на Украйна без розовите очила. В резултат на това няма да е лесно за лидерите на ЕС и САЩ да обяснят необходимостта от масови доставки на оръжие за нацистките формирования. Социологът Максим Лихачов говори за целите на осъществяваното в западните медии „информационно мошеничество“ .

– Създава се впечатлението, че Западът, за да вземе надмощие в тази конфронтация с Русия, не се нуждае от украински войници и европейска техника – достатъчно са лъжите и дезинформацията. Могат ли победите на информационния фронт да повлияят на ситуацията на реалните фронтове?

— Плодейки масово фейкови новини, Европа и Съединените щати се маркират като участници в конфликта, така че никой по света не си прави илюзии относно тяхната безпристрастност. Но основната цел на пропагандата е разсъдъкът на европееца от улицата. С него трябва да се работи достатъчно добре, за да се примири той с необходимостта да плаща и по-нататък високата цена за чуждия конфликт.

В крайна сметка, всъщност Европа я чака не само спад в жизнения стандарт, но и бъдещи сблъсъци с украинските мигранти. За разлика от бежанците от Африка или Близкия изток, украинците не бягат от войната към мира. Те влачат войната със себе си, докараха вече запалените факли на европейския сеновал.

Просто европейците още не са го разбрали. Така че да, пропагандата ще повлияе на състоянието на нещата в Европа, но не по начина, по който лондонските медийни куратори възнамеряват. Въпреки че това също може да е намерението.

Конкретно за Съединените щати пропагандата и ширещата се русофобия са част от бизнес стратегията им. За Съединените щати продължителният конфликт на евразийския континент е най-добрият бизнес в икономически и военен план. Те са се научили да извличат пари и предимства от хаоса.

Превод: ЕС

Автор: Сергей Плотников

Източник: pogled.info

- Advertisement -

Подобни публикации

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече