Красимир Дачев и Кирил Домусчиев се оказаха зад бандитската приватизация на гордостта на бг индустрията „Балканкар“

0

- Advertisement -

Приватизаторът с криминален имидж Красимир Дачев и новоизлюпеният милиардер Кирил Домусчиев стоят зад бандитската приватизация на гордостта на българската индустрия „Балканкар Средец“, показа разследване на Narod.bg на базата на документи, които могат да послужат на шефа на НАП Румен Спецов за детайлна проверка на схемата за милиони.

ИСТОРИЯТА

През 2006 г. Красимир Дачев чрез неговата собствена компания „Група Технология на Металите – Ангел Балевски Холдинг” АД (ГТМ) участвува като кандидат за приватизацията на „Балканкар Средец“ АД заедно с още над девет дружества.

За да отговори на изискванията на Агенцията за приватизация, Красимир Дачев решава да „включи“ машиностроителния завод „Вапцаров“ – Плевен в групата дъщерни компании, собственост на ГТМ.

През 2006 г. мажоритарен акционер на „Вапцаров“ АД е делауерската компания „Мъшийн Менюфекчъринг енд Енджиниъринг Лимитед“ (MM&E). Собственик на MM&E от своя страна е друга делауерска компания – „Дарос Инк.“ Мажоритарен акционер в „Дарос Инк.“ с 55% е Бони Бонев заедно с Марк Сир и Каролин Сир, Красимир Дачев е акционер с 45%.

Пак през 2006 г. милионерът с милиционерски корен Красимир Дачев убеждава партньорите си от дружество MM&E да продадат за едно евро предприятието на дружество MM&E на притежаваното от него дружество ГТМ.

Дачев им обяснява, че продажбата е фиктивна, колкото да му се помогне да участвува в приватизационна сделка в България, за което е необходимо да покаже, че завод „Вапцаров“ е собственост на ГТМ.

В изпълнение на своя план ученикът на Стария Фатик изготвя и изпраща на Каролин и Марк Сир антидатиран договор за продажба със задна дата – 01.03.2004 г.

Благодарение на този договор ГТМ е избрано за приватизатор на „Балканкар Средец“ АД. Всъщност се оказва, че Красимир Дачев е действал като подставено лице срещу комисионна предвид следните факти, които трябва да бъдат разследвани като част от криминалния преход:

На 14.02.2007 г. по сметка на дружество „Алуенджиниъринг Лтд.“ Делауер е преведена сумата от 1 100 000 евро. Платец е дружество „Лидинком Истаблишмънт“, Лихтенщайн. Дружеството се свързва братя Домусчиеви.

Дружество „Алуенджиниъринг“ от своя страна е дружество на Красимир Дачев, което участва в управлението на компании на Красимир Дачев и е използувано за трансфериране на различни парични средства в особено големи размери през годините. Директор и представляващ дружеството е личният шофьор на Красимир Дачев – Божидар Йочев.

Сумата от 1 100 000 евро е преведена на основание договор между „Алуенджиниъринг“ и „Лидинком“. За беда на сенчестия бизнесмен Дачев договорът се оказва изцяло фиктивен. Според контракта „Алуенджиниъринг“ уж ще съдейства на „Лидинком“ на Киро Гела при придобиването на акциите от капитала на ГТМ.

- Advertisement -

Според договора това щяло да се случи след изтичането на 3 г. от датата на подписване на приватизационния договор за „Балканкар Средец“ АД, в рамките на които има забрана за прехвърляне на акции. Плащането обаче се извършва предварително. Договорът е подписан само от „Алуенджиниъринг“ и, естествено, никога не е изпълняван.

След сключване на приватизационния договор-менте Красимир Дачев прехвърля обратно предприятието на MM&E за едно евро!

След приватизацията на „Балканкар Средец“ АД богаташът с ДС корени е назначен за член на дружесво „Европа Парк Дивелопмънт“АД, отново собственост на новопроизведените милиардери братя Домусчиеви и е освободен на 05.10.2009 г., точно след изтичане на 3-годишния срок на забраната за прехвърляне на акции от приватизираното предприятие на Балканкар.

Така завод „Балканкар“ се превръща в строителна площадка, собственост на Киро и Георги Домусчиеви, а за ролята на ГТМ на Дачев в измамата въобще престава да се говори.

ЖАЛБИТЕ

Срещу криминалната приватизация на „Балканкар Средец“ АД са подадени рекордните 9 жалби! На 2 май 2006 г. Върховният административен съд спря раздържавяването на предприятието на базата на жалбите срещу заграбването на карния завод от Киро Гела и момчето за всичко на Фатик –  Красимир Дачев.

Тогава един от ощетените бизнесмени – изпълнителният директор на „Загора КАР“ Румен Радев, твърди, че жалбите срещу процедурата са поне девет, включително и от кандидати, които Агенцията за приватизация (АП) не е допуснала за участие в конкурса.

Той допълни, че неговата жалба е насочена срещу законосъобразността на процедурата. По мнението на юристи е трябвало да се проведе нов конкурс за приватизация.

Въпреки всичко на 26 юли 2006 г. предприятието официално е откраднато – с церемония в Министерството на икономиката и енергетиката, управлявано тогава от Румен Овч., бе подписан договорът за приватизация.

От страна на АП контракта парафира шефът й директор Тодор Николов, а за купувача – от Борис Балев, изпълнителен директор на “ГТМ – Ангел Балевски” и схемаджията Красимир Дачев, председател на Съвета на директорите на дружеството и изпълнителен директор на „ГТМ – Ангел Балевски Холдинг” АД.

За пореден път Narod.bg призовава компетентните институции да извършат щателна проверка на заграбването на „Балканкар“ от Кирил Домусчиев и Красимир Дачев, което е станало с очевадни документни престъпления и измама в особено големи размери, в това число документна измама, представляваща особено тежък случай – състави по чл. 313 и сл. от НК и чл. 210-212 от НК.

Добре е да се помни, че преди 1990 г. и появата на „бизнесмени“ като Киро Гела и слугата на Фатик, в сектора на машиностроенето у нас са заети над 40 000 души. Интересен въпрос е и какво се случва с многото имоти на държавното предприятие в страната и чужбина, сред които и почивни станции в Китен и Боровец?

- Advertisement -

Подобни публикации

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече