Настоящата предизборна кампания е възможно най-лесната за пиари, имиджмейкъри, съветници по политическа реклама и всякакви подобни творчески колективи. Когато в политиката има идеи, послания, образи за утвърждаване или изграждане.., те следва да съобразяват с тях безброй технически елементи. Пък като ги няма – нищо не съобразяват. Допълнителен фактор в същия дух е и липсата на пари. Като лисват, няма нужда от прекалени иновации, с които да доказваш пред работодателя колко си креативен – спокойно може да я караш през просото.
Така тази кампания, изключително постна политически и финансово (заради поредността, а и убедеността, че скоро предстои нова), предлага едно дълго монотонно… каране през просото – нищо друго. Обръгналата публика вече не се и диви.
Същото важи и в случаите, когато кандидатите за народна любов сами си правят кампанията. Как да сътворят качествено политическо съдържание, след като тотално са изпразнени и изморени?
А въпросното „просо“ от незапомнени времена е едно и също – човекът, на когото следва да се гради имидж, да бъде изкарван народен човек. Пълководци от древността са измисляли легенди за себе си как спят в палатките на войниците си. Тодор Живков също бе „човек от народа“. Като няма друго какво, винаги „човекът от народа“ идва на помощ като образ – и давай само от него!
Затова трета седмица гледаме неспирно дефиле на хора от народа. За целта на помощ идват трактори, комбайни, шкембе чорби, боб, зеле. Предлагаме ви кратък илюстрован обзор (пълният е невъзможен) на „хора от народа“ през настоящата кампания, както и на предизборни глупости от друг характер:
Коалиция между ПП, ДБ, земеделци, тракторист, трактор и овце – с такава „комбайнеро-интелигентска“ снимка откриха кампанията си споменатите политически сили. Единствената енигма е Атанас Атанасов или Владислав Панев изглеждат най-автентично на снимката. А може би русата дама, която небрежно си приглажда косицата?:
Във Варненска област има един известен съботен пазар – намира се в град Суворово. В рамките на четири съботи всяка предизборна кампания през него минават и се снимат политици от абсолютно всички политически сили. Пазарът обаче се сдоби с конкурент. Това е популярната варненска гостилница „Гюрлата“. В нея народни хора – примерно строителни работници, ядат на народни цени народни ястия. Но вече се отбиват и политически работници. Даниел Лорер похапна там шкембе чорба. Мая Манолова, като истинска християнка, залъга глада с боб и зеле. Естествено, човечеството разбра за всичко това от собствените им снимки в социалните мрежи (виж водещата илюстрация към статията).
Най-народният човек от всички народни хора, разбира се, е Бойко Методиев Борисов. Иска ли питане? Него електоралните единици понякога го гледат така:
Или така:
А е възможно и директно да му се нахвърлят:
В ДПС понякога забравят откъде са тръгнали. И се хвалят с автобус, обзаведен по-добре от домовете на средностатистическия си електорат:
Но грешката бързо е поправяна. Мустафа Карадайъ като Пижо, редом до друг Пижо:
Тенис виртуозност от грациозната Корнелия Нинова:
А това е народен човек в кравеферма. Кристиян Вигенин:
Творчески подход на Антоанета Цонева и колеги да покажат, че лицата им висят на билборд. А и да посочат кое лице на кого принадлежи, ако случайно някой се обърка:
Достойна за „Златна малинка“ в жанра снимка. Тя е от акцията „Левицата ще спаси Марицата“. От тия пушеци спасителите сами ще се издавят. Колко ли души ще убеди снимката, че Марицата наистина следва да бъде спасена?
Понякога е малшанс реалния ти образ да се разположи до виртуалния. Получава се това:
Връщаме се отново към графата „хора от народа“. Поради непреходния й характер публикуваме водещата снимка от фейсбук профила на Андрей Чорбанов:
В профила може да се види и как Чорбанов пее песни през кампанията. Той по принцип си пее. Ето една стара негова народна песен:
Проф. Андрей Чорбанов – Невесто мори убава
А това по-долу не е обложка на естраден дамски дует от 80-те години на XX век. Това са кандидат-депутатките Павела Митова и Петя Димитрова:
Завършваме със снимка на политически агитатор, който обогатява с агитационен материал драгоценните покупки на две избирателки. Видно е, обогатява…тоалетната хартия. Интересното в случая не е, че някой подарява на нещо друг, а вторият междувременно си е купил тоалетна хартия. Интересното е, че такава снимка се появява в социалните мрежи като партийна самореклама:
Най-добре е един подобен предизборен преглед да завърши с малко музика. „Бира и шкембе“ се казва една стара песен на Ъпсурт, излязла доста преди фронтменът на групата да стане политик. „Ако трябва да съм честен, говоря за неделя сутринта“, започваше тя:
Тъй де, същото е и днес – бира, шкембе, боб и зеле ще има до неделя сутринта на 2 април. И на нея, че и после. Политика няма да има.
Източник: „СЕГА“